La memòria

memoria

La llista de verbs irregulars en anglès és potser aquella part de la ESO que més hem arribat a odiar la majora d’estudiants. De fet, en aquell moment, la majoria no li trobàvem massa sentit, fins i tot, arribàvem a pensar que era quelcom ideat pels professors per tal de fer-nos la guitza.

Quan vaig fer el CAP, en les pràctiques, un professor em va comentar que ell es lamentava de no tenir el llistat en la seva assignatura (era de socials) perquè d’aquesta manera tenia un element molt incisiu per tal de poder potenciar la memòria. Ell no obstant, que era un home amb recursos, feia aprendre als alumnes la llista dels reis godos.

El tema està en que en una societat on cada vegada es premia menys la memòria, on les màquines ens fan de recordatoris de quasi tot i que ja no em de fer ni l’esforç humà de memoritzar dates, l’escola ha de poder potenciar encara aquesta eina fonamental: la memòria.

Si fomentem la memòria podrem després ser molt més productius i tenir més recursos en totes les altres assignatures i en tots els àmbits de la vida, des de anar a comprar el menjar a la botiga, a recordar el pis d’un amic, o memoritzar el telf de la noia que ens agrada.

Tot plegat, la memòria ha de tornar a les nostres aules i llars. Has pensat per exemple a tornar a fer aquella vella costum de que els nens recitin un poema per Nadal i a canvi els familiars els hi donin propina? Podria ser també una molt bona eina per potenciar la memòria!

De moment, per a tots aquells que hagin arribar aquí buscant els famosos verbs irregulars, us deixo aquest enllaç al llistat de verbs

Algú ho havia de dir

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *